Schoonmaken, een beleving bij CSS schoonmaak

Schoonmakers creëren iets. Een beleving. Zodat jij je thuis voelt in je eigen kantoor of in je woning. Daarvoor moeten we altijd alert zijn. Elk detail telt. Of het nu de de vensterbank is, een plint of de kraan die weer blinkt. Alles draagt bij aan die beleving.
Kwaliteit is een keuze. Als ik die kwaliteit wil blijven leveren moet ik altijd alert blijven. Om er zeker van te zijn dat alles op de manier gaat zoals ik dat graag wil. Dat heeft niets te maken met het controleren van mensen, maar alles met aandacht. Aandacht voor details, aandacht voor mijn klanten en aandacht voor de mensen die dit mogelijk maken.

Kwaliteit leveren betekent aandacht geven aan de dingen die we doen.

Onze mensen zijn dagelijks bij onze klanten. Dat betekent dat we als leverancier heel zichtbaar zijn. Alles wat we doen en zeggen draagt bij aan de beleving. Toen ik vroeger voor mijn vader werkte reed ik al elke dag naar een aantal klanten wanneer we daar aan het werk waren. Om aandacht te geven aan de mensen, om te vragen of ze nog iets nodig hadden en om te vragen of de klant tevreden was met wat we deden. Ik doe dat nog steeds. En door het goede voorbeeld te geven worden anderen geïnspireerd om hetzelfde te doen.

Het goede voorbeeld.

Toen ik 15 jaar geleden het bedrijf van mijn vader overnam, heb ik die gewoonte vastgehouden. Nog steeds rijd ik elke dag naar mijn klanten als onze mensen daar aan het werk zijn. Hiermee geef ik aandacht aan het werk. Aandacht aan de kwaliteit waar we voor staan.
Ik realiseer me heel goed dat deze aandacht tijd kost. Veel tijd. Ik zit daardoor erg veel in de auto. Dat zijn niet-declarabele uren, maar wat we daar voor terug krijgen is onbetaalbaar. De extra aandacht betaalt zich uit in de vorm van trouwe klanten, loyale medewerkers en de trots om het de volgende dag weer te doen.

Met dezelfde aandacht, met dezelfde kwaliteit.

Rogier Coppejans
CSS Schoonmaakdiensten